2e Helft veldcompetitie: Hoe staan de Leidse ploegen ervoor?

April 10, 2023

Kopfoto: Willem Zwanenburg (Pernix)

De zaalcompetitie is ten einde en dat betekent dat alle clubs hun thuisbasis weer gaan opzoeken. De veldcompetitie zal op 22 april weer worden hervat. Tijd om een rondje te maken langs de velden van Regio 071 om te kijken hoe de ploegen ervoor staan in de competitie. Hoe zijn de ploegen uit de zaalcompetitie gekomen, zijn er nog kansen op kampioenschappen of zijn er interessante derby’s? Je leest het allemaal terug in dit artikel.

TOP/IAA fresh

TOP heeft tot dusver een bijzonder seizoen achter de rug. In de eerste helft van het veldseizoen wisten zij geen enkele wedstrijd te winnen in de ereklasse A en staan zij op de zesde en laatste plaats. Daarentegen hebben zij, wellicht tegen verwachting in, een goed zaalseizoen gespeeld met het behalen van de play-offs als resultaat. Op het veld staat de ploeg uit Sassenheim er een stuk slechter voor. Zonder een wedstrijd te winnen staan zij onderaan. Door de nieuwe competitie opzet volgend jaar degradeert er niemand in de ereklasse. Een gelukje voor TOP!

Tempo

Tempo staat op het veld met 12 punten uit 8 wedstrijden op de tweede plaats in de Hoofdklasse B. Met slechts één puntje meer treffen we HKC (Ha) bovenaan de ranglijst. De twee ploegen zullen elkaar nog een keer treffen op zaterdag 13 mei. Deze ontmoeting zal een harde strijd worden voor het kampioenschap. Het weekend daarna (20 mei) staat ook de derby tegen Fiks uit Oegstgeest op het programma. Promoveren doet Tempo wel, de eerste 6! ploegen uit de hoofdklasse zullen dit jaar promoveren.

Fiks

Voor Fiks blijven we in dezelfde hoofdklasse poule. De ploeg uit Oegstgeest is ongetwijfeld een veldploeg, zij staan namelijk op de vierde plaats met 7 punten. Het verschil tussen de vierde plaats (Fiks) en de laatste plaats (De Meervogels) is slechts 2 punten. Onderaan in deze poule is het dus enorm spannend! De nummer 8 zal degraderen en de nummer 7 speelt extra wedstrijd voor promotie. Wel heeft Fiks al twee keer tegen koploper HKC (Ha) gespeeld waardoor zij goede papieren hebben voor de strijd om promotie.

Pernix

In de overgangsklasse B vinden we het vlaggenschip van Pernix. Hier staan zij op de zesde plaats met 5 punten uit 8 wedstrijden. Met één punt minder vinden we De Meeuwen en onderaan staat Tweemaal Zes met twee punten. Alleen de laatste plaats zal degraderen, maar Pernix wordt op de hielen gezeten. De nummers 3, 4, 5,6 en 7 promoveren allen naar de hoofdklasse. Enkel de nummer 8 blijft in de overgangsklasse. Degraderen zal het dus niet worden. Weet Pernix de vorm van de eerste veld helft voort te zetten en de promotie te behouden?

Velocitas

Ongeslagen zaalkampioen Velocitas is koploper in de 1e klasse D. Met 13 punten lopen zij 1 punt voor op runner up Maassluis. Velocitas verloor dit jaar slechts één keer, uitgerekend tegen Maassluis. Dit was de laatste wedstrijd voor het zaalseizoen wat betekent dat Velocitas niet meer tegen Maassluis zal spelen. Het onderlinge verschil is in Leiderdorps voordeel. Door een bijzondere regeling bij de KNKV zal de kampioen uit deze poule een klasse overslaan en promoveren naar de hoofdklasse. Het team uit Leiderdorp zal gebrand zijn om die kans te grijpen.

Sporting Trigon

In dezelfde klasse vinden we Sporting Trigon. In tegenstelling tot Fiks voelt de formatie van Niek Duitscher zich prettiger in de zaal dan op het veld. Zij staan met nul punten uit 8 wedstrijden op de laatste plaats. De nummer vijf, zes en zeven hebben alle 7 punten. Degradatie voorkomen lijkt uit te komen op een onmogelijke taak. Wel zullen zij in de laatste speelronde voor de vierde en laatste keer dit jaar nog eens op bezoek gaan bij Velocitas in Leiderdorp. Opnieuw genieten van een Leidse Derby!

KZ Danaïden

Het tweede team dat in de zaal het kampioenschap wist te behalen is KZ Danaïden. Op het veld spelen zij dezelfde klasse maar staan zij er iets minder goed voor. Met 8 punten uit 8 wedstrijden staan zij op de vierde plaats. Weidevogels en Roda delen de eerste plek met 14 punten en onderaan staat GKV (H) met maar één punt. Voor KZ lijkt het een kwestie van uitspelen van de competitie.

Madjoe

Volgende in het rijtje is Madjoe uit Rijnsburg. Met 10 punten staan zij derde in de 3e klasse G. Op de eerste plaats staat DSO uit Alkmaar met 14 punten en verloor voor de zaal alleen van Madjoe. De ploegen hebben elkaar al twee keer getroffenen het onderlinge verschil is gelijk! Mochten de teams op gelijke hoogte komen zal het dus aankomen op doelsaldo, maar dan moet er eerst een klein wondergebeuren.

Fluks

Als laatste maken we voor Fluks een uitstapje naar Noordwijk. Op het veld staan zij met 10 punten op een vierde plaats in de 3e klasse F. Koploper in de poule is Luno met 13 punten. In de eerste helft van het veldseizoen verloor en won Fluks veel wedstrijden met één doelpunt verschil, een spannende competitie dus. Het 8-tal uit Noordwijk treft nog alle drie de concurrenten voor de titel. Gaat het hen lukken om geniepig dichter bij de eerste plaats te komen?

Er valt te zeggen dat er nog veel interessante dingen kunnen gebeuren in de slotfase van de veldcompetitie. Bekijk hier programma van de tweede helft van de veldcompetitie. Houd de website in de gaten voor een wekelijkse Round Up en nog veel meer leuke artikelen!

Geen vergelijkbare artikelen gevonden