Round Up 23 maart, DSC - TOP 1-0

March 24, 2024

Kopfoto: Rene van Dam; korfbalfoto.nl

Voor de meeste regio-ploegen geen competitie dit weekeinde. TOP/IAA fresh is begonnen aan de eerste play-off ronde voor promotie naar de Korfbal League. Zaterdag werd afgereisd naar Eindhoven, waar het plaatselijke DSC de ploeg uit Sassenheim opwachtte.

DSC - TOP/IAA fresh

Fleur Boeren wint springduel.          foto: Rene van Dam; korfbalfoto.nl

Coach Ruben Boode achtte zijn ploeg zeker niet kansloos in de uitwedstrijd tegen DSC. In de reguliere competitie wisten beide ploegen allebei een keer van elkaar te winnen, dus werd een gelijkopgaande, open strijd verwacht. Helaas bleek niets minder waar. De wedstrijd kwam maar moeilijk op gang met een hele lage score tot gevolg. Verdedigend had de ploeg uit Sassenheim het goed op orde en kon de thuisploeg weinig tot scoren komen. De Eindhovenaren echter, deden daar niet voor onder en trokken vervolgens de wedstrijd langzamerhand naar zich toe, mede door het aanwezige fysieke overwicht, waartegen TOP weinig kon inbrengen en daardoor totaal niet in haar spel kwam. "Dit was zeker niet het niveau wat de ploeg kan halen. Het was denk ik, één van onze minste wedstrijden dit seizoen, met een uiterst belabberd schotpercentage van slechts 6% in de eerste en (iets beter) 12% in de tweede helft. Veel te laag om op dit niveau te kunnen winnen" vertelde Boode. Na een ruststand van 10 - 6, leek de wedstrijd nog niet verloren en Timo Winter werd in de ploeg gebracht voor meer scorend vermogen. Toen hij de 14-11 scoorde zou het tij misschien nog gekeerd kunnen worden, maar uitgerekend in de periode daarna kon de ploeg uit Sassenheim geen vuist meer maken en zag het DSC de wedstrijd controleren en winnend afsluiten.(20-13) Ruben Boode: "Als we dan ook nog de grote opgelegde kansen missen, zoals vrije doorloopballen en twee strafworpen, dan maak je het jezelf erg moeilijk. Daarnaast stond ons vizier totaal niet op scherp, met uitzondering van Jill Heijlink, die nog wel haar normale percentage haalde. Dan moet het volgende week in de thuiswedstrijd maar gebeuren. In een bomvolle hal moet het kunnen lukken. Maar het moet wel stukken, ècht stukken beter dan afgelopen zaterdag. Het wordt vast een hele boeiende pot!"