Round Up 24 februari

February 24, 2024

kopfoto: Perry Biemans; sportsnap.nl

Avanti / Post makelaardij - Tempo

Tempo tankte vorige week vertrouwen tegen Mid Fryslan en liet daar eigenlijk onnodig punten liggen. Deze week tegen Avanti. Tot nu toe de enige tegenstander waar Tempo van wist te winnen. Dit keer in Pijnacker, waarbij voor Avanti gold: verliezen maakt handhaving voor hen ook een stuk ingewikkelder. Ze schoten uit de startblokken en liepen via een 2-0 al snel uit naar een 6-3 voorsprong. Een time out bracht wat meer rust bij Tempo en het begon beter te draaien. Betere kansen en een prima afronding. Tempo kantelde de wedstrijd, met een 11-14 ruststand kon het nog alle kanten op. De eerste fase na rust haperden de doelpunten wat bij Tempo en Avanti ging all in. Ze kwamen terug tot 16-16. De wil om te winnen was bij Tempo groter. De ploeg was gretig en met belangrijke invalbeurten van Elma Schreuder en Pim de Jong trok Tempo uiteindelijk aan het langste eind met een mooie 26-22 overwinning.

AWDTV/Ijskouddebeste - TOP/ IAA fresh

Volgens coach Ruben Boode wees alles er op dat oud-TOP vedette Mick Snel wat had recht te zetten n.a.v. de eerste wedstrijd die nog door TOP werd gewonnen. Al snel bleek dat AWDTV in de loop van de competitie een behoorlijke groei mee maakt en samen met een dosis ervaring in de beginfase liet zien verder te zijn dan TOP en het daarom nr 1 staat in de KL 2. Dat resulteerde in een eerste helft waar maar 1 vak van TOP weerstand kon bieden. De balans tussen beide vakken was te groot waardoor al snel “gerepareerd” moest worden. Nick Pikaar werd naar het ander vak gezet en daarnaast kwam Jill Heijlink in de ploeg. Na een ruststand van 13-7 kwam de ploeg uit Sassenheim weer behoorlijk in haar spel en toonde meer samenhang en gezamenlijk strijdvermogen. TOP kwam zelfs terug tot 21-20. Helaas kon Mick Snel dat niet toestaan en zorgde eigenhandig dat zijn oude ploeg niet verder kwam. AW kon met een eindsprintje de uitslag, enigszins geflatteerd, uitbouwen tot  27-22. Aan TOP zijde viel Maaike van der Willik op door zeer sterk te verdedigen en aanvallend een schotpercentage van 50% te behalen.
"Ondanks de nederlaag was het toch fijn om te zien dat wij bij machte waren om na enkele omzettingen weer in elkaar geloofden en voor elkaar wilden strijden en staan we door de uitslagen van andere wedstrijden nog steeds op de derde plaats", aldus coach Ruben Boode.