Round Up: Zaterdag 4 maart

March 4, 2023

TOP/IAA fresh - DeetosSnel

TOP/IAA fresh wist zaterdag eenvoudig te winnen van DeetosSnel. De ploeg uit Dordrecht begon goed aan het seizoen maar verkeert de laatste weken niet in topvorm. Voor de ploeg uit Sassenheim geld het tegendeel, zij hebben al 5 wedstrijden op rij niet meer verloren. In een goede eerste helft weet TOP eigenlijk de wedstrijd al te beslissen. Door veel verdedigende druk komt DeetosSnel moeilijk tot schot en weet zij maar slechts 5 doelpunten te maken voor rust. De spelers van TOP gaat dit een stuk makkelijker af, met name voor uitblinker Thomas Tiggelman die met scherp schiet. Na rust gaan de ploegen gelijk aan elkaar op, maar DeetosSnel weet niet meer dichtbij te komen en TOP speelt de wedstrijd rustig uit. Eindstand: 24-15. Door de winst en het verlies van concurrent Oost-Arnhem voor de vierde plaats zet TOP een grote stap richting de play-offs. Het einde van de competitie zal veel spanning met zich mee brengen.

Fiks - HKC (Ha)

De heenwedstrijd in Hardinxveld-Giessendam eindigde in 23-22 voor de thuisclub in een wedstrijd waar er meer in zat voor Fiks en daarmee was zij hoopvol op een goed resultaat thuis tegen HKC. Fiks startte goed met telkens een voorsprong tot 3-3. De ploegen hadden in die fase weinig schoten nodig om te promoveren tot doelpunt. HKC hield dat, in tegenstelling tot Fiks, vol tot 3-7 en 6-12 en vanaf daar gooide Fiks het verdedigende roer om omdat zij er niet in slaagde HKC van hun (goede) schot uit het rondspel af te houden. Hierop kwam Fiks terug tot 14-16, maar HKC was in staat haar al hoge rendement verder te verhogen en sloot de 1e helft af met 23 goals tegen de 16 van Fiks. In de 2e helft kon Fiks beter mee met de gasten, maar kreeg het, het in de 1e helft ontstane gat niet meer gedicht en gingen de felicitaties naar HKC met de complimenten voor hun schotkracht in met name de 1e helft. Eindstand 26-36.

Tempo - AW/DTV

Tempo ontving AW/DTV. Spannende wedstrijd, voor beide ploegen belangrijk om zich weg te spelen bij die 9e plek. Eerste helft ging het aardig gelijk op, waarbij het initiatief wat meer bij AW lag. Tempo kwam goed de kleedkamer uit, maar verzuimde te scoren. AW kon in die periode uitlopen naar een voorsprong van 6 verschil. Na een time-out ging het lopen bij Tempo en konden de Alphenaren tot 2x toe bijkomen. In de laatste fase was AW scherper in de afronding en trok uiteindelijk de overwinning naar zich toe. Voor beide ploegen blijft het een spannende eindfase. Eindstand: 20-24.