Slechte jaaropening voor TOP en Tempo

January 8, 2024

(kopfoto: korfbalfoto.nl; Rene van Dam)

Dit weekeinde alleen wedstrijden voor de KL-2 clubs in onze regio. TOP?IAA fresh reisde naar Arnhem, terwijl Tempo het Amsterdamse AW/DTV ontving. Helaas konden beide ploegen het nieuwe jaar niet met goed resultaat beginnen. TOP verloor met 21-19 van Oost-Arnhem en in Alphen aan den Rijn nam AW/DTV met een duidelijk 17-28, de punten mee naar huis.

Oost-Arnhem - TOP/IAA fresh

Maaike v.d. Willik aan de bal         (foto: korfbalfoto.nl; Rene van Dam)

Een lastig duel voor de ploeg uit Sassenheim uit in Arnhem. OA staat bekend om het gedisciplineerd verdedigend ontregelen van tegenstanders. Iets waar TOP/IAA fresh zich de afgelopen week goed op heeft willen voorbereiden. Dit bleek niet voor niets. De ploeg uit Arnhem koos er zoals verwacht voor, de aanvalsopbouw van TOP/IAA fresh te vertragen. Zelf gaf de ploeg uit Sassenheim veel druk op OA, waar zij zichtbaar moeite mee hadden. Het werd een verdedigende pot, ruststand 8-7.
De tweede helft ging in het begin gelijk op, maar OA werd scherper op de afronding. Een aantal individuele slordigheden gaf de ploeg uit Arnhem het initiatief. TOP kon alleen maar in de achtervolging. Na een tussenstand van 15-15 nam OA definitief afstand en liep uit naar 3 goals verschil. TOP had het slotakkoord en bracht het verschil uiteindelijk naar 2. Einde van de wedstrijd 21-19.

Tempo- AW/DTV

Tempo had gelijk een pittige wedstrijd zo begin 2024. AW/DTV kwam op bezoek, een ploeg die meedoet voor de kruisfinale plekken. Tempo heeft de laatste weken de smaak te pakken en het draait steeds beter. AW was echter een maatje te groot. Een ploeg met zoveel ervaring en lengte. Tempo creëerde wel veel kansen en kon de eerste helft nog aardig bij blijven, maar het afrondingspercentage lag te laag. Een wat slordige fase na rust maakte dat AW afstand nam en de punten mee nam naar Amsterdam. Eindstand 17-28.