Slotakkoord najaarscompetitie

October 14, 2023

kopfoto: Wilem Zwanenburg

Slotakkoord najaarscompetitie

Vandaag de laatste wedstrijden in de vernieuwde najaarscompetitie.

Fluks en Madjoe hebben elkaar al eerder ontmoet dit najaar (foto: Willem Zwanenburg)

TOP, Fiks, Tempo, Velocitas en Sporting Trigon kunnen vrijuit spelen vandaag. Voor TOP en Fiks, omdat zij zeker zijn van een vervolg op het hoogste niveau, waarop gestreden gaat worden om het Kampioenschap van Nederland. Voor de rode-lantaarndragers Tempo, Velocitas en Trigon wordt er jammer genoeg alleen nog “voor de eer” gespeeld en ook om met "een zo’n goed mogelijk gevoel" de zaal in te gaan.

Voor vier ploegen is het vandaag nog “ff volle bak”, waarbij twee teams spelen om promotie en twee om degradatie. Madjoe en Fluks gaan in een onderling duel uitmaken wie in de derde klasse mag blijven en wie niet. Na de onbesliste strijd in Noordwijk(12-12), zal het vanmiddag in Rijnsburg ongetwijfeld een kraker van jewelste worden, waarin Madjoe als thuisploeg de beste papieren heeft, maar waar Fluks zich zeker niet zomaar gewonnen geeft.

In  Leiden vandaag twee kampioenswedstrijden: KZ Danaïden is bij winst kampioen en mag  dan na de winter, in de eerste Klasse, de plek van Trigon gaan overnemen. Ook dit zal een verhit potje worden, omdat de wedstrijd in Haarlem net aan (10-9) verloren werd. Winst met twee doelpunten verschil moet voldoende zijn., maar ja,  KZ Danaiden en kampioenswedstrijden…….(?).

Een andere Leidse ploeg is bij winst kampioen. Pernix bindt de strijd aan met de Meervogels, waartegen in de heenwedstrijd ternauwernood een gelijkspel werd behaald (23-23), nadat een eerdere voorsprong van 17-11 door de ploeg uit Zoetermeer eenvoudig ongedaan werd gemaakt tot 22-23. Een gemiste Leidse strafworp in de laatste seconden van de wedstrijd, zorgde er uiteindelijk voor dat Pernix niet de volle buit mee naar Leiden kon nemen. Pernix weet dus wat het te doen staat!

Al met al een spannende zaterdag voor de Leidse regio, waar de neutrale korfbal-supporter voldoende keuze heeft om een leuke wedstrijd te gaan bezoeken. Kijk hiervoor in de agenda: https://www.korfbal071.nl/agenda

We gaan het maandag allemaal lezen in onze Round Up