Team Suriname komt naar Leiden

March 26, 2023

Vanavond om 20:30 start de wedstrijd tussen KZ Danaïden tegen team Suriname in de 3 oktoberhal.

Het korfbalteam van Suriname is nu ongeveer 6 jaar actief op het internationale podium en is ondertussen gestegen naar de 5e plek op de wereldranglijst. Een kort gesprek met trainer coach Ivan Karsters maakt duidelijk dat het bij team Suriname vooral draait om het plezier van de korfbalsport. "Mensen die ons zien spelen complimenteren ons vrijwel altijd met het plezier wat wij tijdens de wedstrijden uitstralen", zegt hij. "En dat is ook zo, want elke wedstrijd is voor ons een feestje, waarvan wij zoveel mogelijk vrienden en familieleden willen laten meegenieten." Merendeel van de spelers acteren momenteel in de Korfbal League 1 en 2 en kunnen wel een aardig balletje gooien. Vanavond oefenen ze tegen het team van KZ Danaïden om zoveel mogelijk speelminuten te maken. "Dat zijn de momenten waarvan wij het moeten hebben. Veel wedstrijden spelen en veel met elkaar met het korfbal-spelletje bezig zijn, is voor ons het allerbelangrijkste. We proberen daarom zoveel mogelijk "vrienden" te maken, zoals KZ-Danaïden daar nu ook één van is. Voor ons is het niveau niet van belang, We gaan er gewoon weer een feestje van maken en hoop dat daar zoveel mogelijk mensen van mee komen genieten, maandagavond," aldus coach Karsters.

Voor meer informatie over team Suriname, kijk op surkorfbal.com.

Het Surinaams korfbalteam timmert steeds meer aan de weg en wordt ook vaker genoemd in de diverse kranten en ander artikelen. hier een voorbeeld daarvan.

Geen vergelijkbare artikelen gevonden