Eerste streekderby van dit zaalseizoen.

December 8, 2023
Nieuws

Zoals bij de start van de competitie vermeld, zullen er in dit zaalseizoen een aantal streekderby's gespeeld worden. Deze zaterdag staat de eerste hiervan op het programma. In de eerste klasse treffen KZ Danaïden en Sporting Trigon elkaar. De vraag is uiteraard of deze wedstrijd een duidelijk beeld zal geven over de krachtsverhoudingen binnen deze poule. Trigon, dat zich vorig seizoen met pijn en moeite handhaafde in de eerste klasse, staat nu ongeslagen bovenaan. KZ Danaïden heeft er vorig seizoen vier wedstrijden over gedaan om kampioen te worden in de tweede klasse. De ploeg van Gert Krook heeft nu, een klasse hoger dan vorig jaar,  grote moeite met het niveau-verschil en staat puntloos onderaan en zal deze bijzondere wedstrijd aan willen grijpen om zich op te richten. Sporting Trigon, zal onder leiding van coach Niek Duitscher, graag laten zien dat de huidige koppositie geen toeval is en zal dit ten koste van de stadsgenoot, duidelijk willen maken. Zaterdag 9 december, 16:35 uur, sportcomplex 1574 te Leiden, KZ DANAÏDEN - SPORTING TRIGON.