Kampioenen zaal 2022-2023

April 21, 2023

Het zaalseizoen is definitief afgelopen, met wisselende resultaten voor de standaardteams In onze regio.: 2 kampioenen en 2 degradanten, waarbij de overige ploegen zich wisten te handhaven.

Korfbal wordt natuurlijk niet alleen door de standaardteams gespeeld. Heel veel andere teams, op allerlei niveau, staan bijna elke weekeinde binnen de lijnen. Voordat de veldcompetitie weer losbarst, hebben wij de regio-clubs gevraagd de kampioens-ploegen van hun verenigingen met ons te delen. Een enkele club heeft geen gehoor gegeven aan de oproep. Wij zijn zo vrij geweest om zelf op zoek te gaan naar kampioenen en hebben via de diverse (social)media informatie en foto's weten te achterhalen.

Hieronder een overzicht per vereniging:

Madjoe

Hierbij de zaalkampioenen van KV Madjoe. Dit zijn: Madjoe F4, Madjoe E4 en Madjoe 2. De F4 en E4 bestaan uit spelers die voor het eerst een competitie hebben gespeeld, wat het kampioenschap natuurlijk extra knap maakt

(Foto's: aangeleverd door de vereniging)

Fluks

Bij Fluks kunnen we 2 kampioenen huldigen dit zaalseizoen. Fluks 2, en de B1.

(Foto's: aangeleverd door de vereniging)

Op 1 april werd het kampioenschap al officieus binnengehaald, maar met een revanche op Madjoe (waar eerder dit seizoen nog van verloren was) bevestigde Fluks B1 dat zij de terechte kampioen is.  Na een wat stroeve competitiestart kwam het team op stoom en werd overwinning na overwinning behaald, met als resultaat het meer dan verdiende kampioenschap.

Op de valreep van het zaalseizoen werd Fluks 2 zonder zelf te spelen ook kampioen. Eerder kon er al een feestje gevierd worden doordat promotie afgedwongen was. Fluks 2 hoefde het laatste weekend niet meer in actie te komen, maar doordat concurrent Meervogels haar laatste wedstrijd verloor, werd (toch enigszins onverwachts) ook het kampioenschap binnengehaald.

TOP/IAA fresh

Vanwege het Privacy-regiment van TOP/IAA fresh geen foto’s. Uiteraard respecteren wij dat. Wel hieronder de kampioenen van afgelopen zaalseizoen:

TOP F3,

TOP E4,

TOP B3,

TOP S6,

TOP S8

TOP C1 is geen kampioen geworden, maar mocht strijden om het nationaal kampioenschap. In de finale werd helaas van Groen-Geel C1 Verloren

Velocitas

Naast Velocitas 1, dat hiermee naar de overgangsklasse promoveert, wisten ook Velocitas G1, Velocitas 6 en Velocitas E1 het kampioenschap te bemachtigen.

Sporting Trigon

Sporting Trigon 1 kon zich handhaven in de 1e Klasse, maar kon helaas geen kampioenen produceren dit seizoen.

KZ Danaïden

Het verhaal is bekend. Na  4 keer de kampioenswedstrijd te hebben gespeeld werd eindelijk de titel door KZ Danaïden 1 in de 2e klasse bewerkstelligd, nadat  promotie naar de 1e Klasse allang was veilig gesteld.

Tempo

Een grote vereniging heeft meer kans op kampioenen, mar het resultaat van Tempo is dit seizoen aanzienlijk.

(gegevens en foto's zijn verkregen via de Facebook-pagina van KV Tempo)

Tempo D1

Fiks

Fiks B2 was de enige ploeg bij Fiks die de kampioensbeker omhoog mocht nog houden.

Pernix

Gedurende het zaalseizoen zijn er 7 teams kampioen geworden. Dit zijn de A2, A3, C1, C2, D1, D3 en F1.
De C1 van Pernix mocht naar aanleiding van het kampioenschap meedoen met het NK voor C-Jeugd in Wijk bij Duurstede. Zij hebben hier een hele knappe prestatie neergezet en zijn uiteindelijk de 2e geworden op het NK!

Pernix C1

veel succes allemaal op het veld!

Geen vergelijkbare artikelen gevonden