zaterdag 1 april

March 31, 2023

Deze zaterdag wordt in de reguliere competities de laatste speelronde afgewerkt, terwijl de beide korfbal-leagues nog even door gaan met de play-offs. In onze regio gaat het bij een aantal ploegen nog wel ergens om. TOP/IAA Fresh speelt de tweede wedstrijd van de play-offs voor mogelijke promotie. (19.00 uur; de Korf) De Sassenheimse ploeg moet de wedstrijd wel winnen om nog een beslissende derde wedstrijd af te dwingen, omdat de eerste wedstrijd in Driebergen verloren ging. Ook deze week mag KZ Danaïden weer een poging wagen om kampioen te worden, nadat het hiervoor al drie keer fout afliep. In de eigen hal mag het eigenlijk niet meer misgaan (16:30 uur; 3 Oktoberhal). Madjoe is nog in de race voor een extra promotie-plek. Zij moet dan als één van de drie beste nrs. 2 van de derde Klasse eindigen. Tegen kampioen Korbis zal het lastig worden nog iets aan het puntentotaal toe te voegen. Sporting Trigon doet er goed aan zelf het heft in handen te nemen in de strijd om degradatie te voorkomen. Een gelijkspel tegen hekkensluiter Rapid zal voldoende zijn om niet later op de avond het resultaat te moeten afwachten van de wedstrijd van naaste belager Roda. Pernix en Velocitas mogen zich op gaan maken voor hun afscheidswedstrijd in hun klasse. Pernix zal proberen nog een goed resultaat neer te zetten tegen de Meeuwen, voordat het een klasse lager gaat spelen. Velocitas zal in haar laatste wedstrijd proberen om tegen Refleks met een 100% score (28 uit 14) afscheid te nemen van de 1e Klasse om volgend jaar een klasse hòger te gaan spelen. De overige ploegen, Fiks, Tempo en Fluks, komen niet meer in actie.

(Foto Hans Bömer)

Geen vergelijkbare artikelen gevonden