Zaterdag 18 maart: "D-Day"

March 17, 2023

Zaterdag 18 maart kan voor een aantal regio-ploegen cruciaal zijn. Ploegen kunnen zaterdag kampioen worden of degraderen, zich net handhaven of zich plaatsen voor play-offs voor promotie. Voor sommige ploegen dus "erop of eronder!" Een klein opmerkelijk feit is dat in Alphen aan de Rijn ook afscheid zal worden genomen van Jelle en Tom Steenbeek. Beide brtoers hebben aangegeven na dit seizoen niet meer voor Tempo 1 te zullen uitkomen. Hiermee wordt toch wel een tijdperk afgesloten, nadat eerder hun oudste broer Martin in 2021 al was afgezwaaid. Voldoende keuze dus om een spannende korfbal-zaterdag te beleven.

TOP IAA fresh - DSC:

Om 20.00 uur speelt TOP/IAA fresh 1 tegen DSC 1. Tegelijkertijd speelt Oost-Arnhem uit bij Dalto en speelt HKC thuis tegen AW/DTV. TOP heeft nog een kleine kans op een plek in de play-offs voor promotie naar de Korfbal Leaque. Zelf moet er dan worden gewonnen en als één van de concurrenten heeft verloren, zijn de play-offs bereikt.

Tempo - DeetosSnel

Aanvang: 20.00 uur

Tempo 1 heeft het tegen DeetosSnel1 nog in eigen hand.
Bij een gelijkspel of winst op DeetoSnel is Tempo zeker van handhaving. Dus Tempo gaat vol voor de winst. Verliezen tempo met 6 punten of meer, dan is het afhankelijk van de wedstrijd Fiks1 tegen Top(A)1. Wint Top(A)1 die wedstrijd, dan springen zij met 15 punten over Tempo 1 heen. Bij een gelijkspel tussen Top(A)1 en Fiks1 komt het aan op het onderlinge resultaat. En dat valt uit in het voordeel van Top(A)1 met 1 x winst en 1x gelijk. Alle zeilen bijzetten dus voor Tempo 1 zaterdag.

Oproep aan iedereen: "Kom zaterdag massaal naar de Limeshal en vul de tribunes met zwart/geel. Tempo 1 heeft jullie nodig en wil jullie aanmoedigingen horen, onder enthousiaste aanvoering van de drummers.Roep, zing en schreeuw de namen van Jelle en Tom, en maak er een onvergetelijke avond van!"

Jelle en Tom: “Zaterdag heeft dus alles in zich om een bijzondere dag te worden. Wij hebben vooral zin om nog één keer alles te mogen geven, samen met onze teamgenoten. Daarna dragen wij ons Steenbeek-stokje echt over. Halen jullie nog één keer alles uit de kast en kleuren jullie de Limeshal nog één keer volledig zwart-geel voor ons?“

Pernix - Odik

Aanvang 18.10 uur

De laatste strohalm voor de enige Leidse hoofdklasser. Wil Pernix zich nog handhaven in deze klasse dan zal er om te beginnen nog gewonnen moeten worden van Odik, de tegenstander van deze zaterdag. Als dat lukt dan staat er in de allerlaatste speelronde nog de wedstrijd tegen de Meeuwen op het programma, die dan ook. nog gewonnen moet worden. Echt de laatste strohalmpjes dus. Kansloos is Pernix niet, maar volledig inzet en strijdlust is vereist., iets waar coach Rick Nell de laatste weken erg tevreden over is, zoals eerder door hem gemeld.

Atlantis - Velocitas

Aanvang 15.50

Hier hoeven net veel woorden over vuil gemaakt te worden. Bij winst zijn de Leiderdorpers Kampioen. Atlantis bleek in de heenwedstrijd een lastige ploeg, dus de buit is niet zomaar binnen, zeker niet wanneer het dezelfde matige focus heeft als afgelopen zaterdag. Wanneer Velocitas het niveau haalt, waarop ze kùnnen acteren, dan hoeft de ploeg uit Mijdrecht geen obstakel te zijn.

Roda - Sporting Trigon

Aanvang

Na het goede resultaat van vorige week, kan Sporting Trigon zich deze zaterdag zo goed als veilig spelen. Directe concurrent Roda uit West Zaan zal dan nog even opzij gezet moet worden. Een hels karwei, want de Zaanstrekers blijken in deze competitie een stugge, moeilijk te kloppen ploeg te zijn. Winst zal voor Trigon voldoende zijn, om Roda definitief van zich af te schudden.

KZ Danaïden - VZOD

aanvang 17:50 uur

De Leidse ploeg gaat op herkansing. In de eigen 3 Oktoberhal is zij, naast de reeds behaalde promotie, bij winst ook nog zeker van het kampioenschap in de tweede klasse. Trainer Krook voorspelde eerder al een "lastig potje" , omdat de ploeg uit Kudelstaart er alles aan zal om van "hun oude trainer" te willen winnen. Als KZ Danaïden het eigen niveau haalt, ligt het Kampioenschap binnen handbereik.

De wedstrijden van de overige regio-ploegen zijn minder of geheel niet cruciaal:

Fiks 1 - TOP (A)

Aaanvang: 20:00 uur

Voor Fiks staat er niets meer op het spel, hoewel.... Tegen TOP (A) werd dit seizoen wel de eerste volle winst behaald en Fiks zal er alles aan doen om met een overwinning het avontuur in de KL2 af te sluiten. Fiks kan sowieso met opgeheven hoofd terugkijken naar het afgelopen zaalseizoen. Met iets meer geluk had Fiks twee of drie extra wedstrijden gewonnen en had de ranglijst er heel anders uit kunnen zien. De realiteit leert echter dat Fiks volgend jaar weer "gewoon" Hoofdklasse speelt. Maar eerst zal het regio-genoot Tempo een grote dienst kunnen bewijzen, waneer zaterdag de wedstrijd tegen de Zeeuwse ploeg winnend wordt afgesloten.

ESDO-Madjoe

Aanvang 18:50 uur

Om nog een theoretische kans te houden op promotie, moet Madjoe de nummer laatst uit deze klasse wel verslaan. Kampioenschap lijkt uitgesloten, maar via een omweg kan mogelijk toch promotie worden bereikt. Madjoe moet dan de resterend wedstrijden in ieder geval winnen afsluiten. Te beginnen bij ESD)

Paal Centraal- Fluks

Aanvang 19:50 uur

Eigenlijk geldt voor Fluks hetzelfde verhaal, waarbij de kans op promotie echter nog kleiner is dan die van hun streekgenoot. Paal Centraal uit Delft mag geen grote horde zijn. De heenwedstrijd werd vrij eenvoudig met 22-15 in Noordwijks voordeel beslist.

Geen vergelijkbare artikelen gevonden