TOP/IAA fresh blijft in KL 2

KCC /CK Kozijnen - TOP /IAA fresh

Verslag; Bert van Osnabrugge

TOP oogde vermoeid            foto: Rene van Dam; rvda

Om bij de door Ruben Boode gemaakte metafoor van de uitgeknepen, zelfs tot de laatste druppel uitgerolde citroen te blijven: Het blijft heel erg zuur voor TOP hoe het zaalseizoen 23/24 uiteindelijk afliep:

De reguliere competitie als derde eindigen; de play-off met 2-1, heel knap winnen van DSC; de spectaculaire finale om het kampioenschap tegen Unitas in de laatste seconde verliezen en de eerste Play-Down/Up -wedstrijd,  ook weer in de laatste seconde, letterlijk uit je handen zien glippen. Om nog een derde wedstrijd uit het vuur te slepen, moest TOP in Capelle aan den IJssel de winst pakken tegen KCC.

Het begin van de wedstrijd was aan beide zijden wat rommelig, waarin KCC vlot op 2-0 kwam. Na de 2-2 en 3-3  kon TOP even het initiatief nemen en nam het twee keer de leiding bij 3-4 en  4-5. Daarna was het de thuisploeg wat de lakens uitdeelde en liep KCC redelijk eenvoudig weg naar een 11-6 ruststand. Het was duidelijk dat TOP te weinig energie meer had om het KCC ècht lastig te maken. Ook het missen van enkele strafworpen en vrije kansjes onder de korf, deed de wedstrijd niet keren. KCC speelde gemakkelijker en zorgde voor een maximale voorsprong van 7 doelpunten bij 18-11. TOP probeerde nog 1x aan te zetten, maar zag deze laatste stuiptrekking niet beloond worden, kwam bij  18-15 nog even in de buurt, maar de veel frissere thuisploeg behield de kleine marge en speelde de wedstrijd eenvoudig uit. Einduitslag 19-16. KCC blijft in KL 1 en TOP opereert volgend seizoen weer in de KL 2. De ploeg uit Sassenheim mag zeker trots zijn op hoe dit seizoen verlopen is, maar het blijft ontzettend zuur, dat het uiteindelijk met lege handen komt te staan.