Indrukwekkende overwinning voor Velocitas 1 uit bij Rapid 1

January 21, 2023
Velocitas

Afgelopen zaterdag ging Velocitas 1 in het donker en de vrieskou op naar Haarlem om Rapid 1 te treffen. En in dat Korfbalcentrum Kleverlaan wist Velocitas al heel snel de wedstrijd te domineren.

Velocitas 1 begint vol overtuiging aan de wedstrijd en krijgt het bijna voor elkaar om iedereen in de eerste tien minuten te laten scoren. Na veertien minuten spelen staat het 1 – 8 en heeft iedereen aan de Leiderdorpse kant gescoord. Velocitas heeft het naar zijn zin en Rapid 1 heeft het lastig. Het team uit Haarlem toont vechtlust, maar Velocitas gaat snoeihard door met scoren en geeft niks weg. Met rust staat het 2 – 12.

Na de rust begint het Rapid 1 ook te scoren, maar makkelijk gaat het ze niet af. Beide teams krijgen en scoren een strafworp achter elkaar. Maar waar Rapid 1 de tien punten nog niet aan heeft getikt scoort Velocitas de twintigste bal. Het hele team speelt voortreffelijk en zelfs wanneer de wedstrijd al gespeeld lijkt gaat Velocitas door om de dertig te halen. De eenentwintig, tweeëntwintig, drieëntwintig, vierentwintig en vijfentwintigste bal vliegen Rapid 1 om de oren voordat ze zelf de negende en dan de tiende bal door de korf krijgen. Velocitas haalt het tot de negentwintigste, maar voordat de dertig op het bord komt fluit de scheidsrechter de wedstrijd ten einde.

Rapid 1 kon de aanvallen van Velocitas 1 niet tegenhouden, waardoor de eindscore op een indrukwekkende 12 – 29 komt. Daarmee was het een heerlijke wedstrijd voor Velocitas 1 en een moeilijke nederlaag voor Rapid 1.

Deze score kan Velocitas 1 heerlijk mee nemen naar de spannende thuiswedstrijd tegen Refleks 1. Het team uit Rijswijk zal met een volle bus naar de Does komen om hun team aan te moedigen, dus als er maar één wedstrijd is waar je als Velocitaan naar komt kijken dit seizoen, laat dat dan deze wedstrijd zijn! Kom Velocitas 1 aanmoedigen tegen de nummer twee van de competitie en laat je horen!