Pernix - Swift(M) 18.25u. , sporthal "de Zijl"

February 11, 2023
Pernix

Na de recente overwinning van Pernix 1 merkte onofficiële clubstatisticus Hans Kuipers op dat dit de eerste zaaloverwinning was sinds 2020. Voor de laatste overwinning tegen de tegenstander van vandaag moeten we nog ruim een decennium verder terug in de tijd. Eind 2008 troffen de ploegen elkaar ook en toen won ons vlaggenschip voor het laatst van de fusieclub uit Middelburg: Swift.
Vandaag staat Pernix 1 opnieuw tegen hen tussen de lijnen. De Zeeuwen draaien prima in de Hoofdklasse. Als middenmoter staan ze hoger geklasseerd dan Pernix. Dat is op zichzelf niet zo gek, want Pernix staat, helaas, nog steeds onderaan. Gegeven die stand is het geen verrassing als Swift de statistiek nog iets verlengt en doorzet naar 15 jaar ongeslagen tegen Pernix in de zaal. Tegelijkertijd heeft Pernix de eerste zaalpunten inmiddels binnen. Dus waarom zou de weg omhoog niet doorgezet kunnen worden? Pernix 1 is een jonge, fitte, hardwerkende ploeg en weet inmiddels ook (weer) wat winnen is. De uitbeurt tegen Swift eindigde met een stand van 24-16. Ons eerste zal dus aan de bak moeten, maar dat kunnen ze. En, elke wedstrijd tegen de ploeg uit Middelburg, is er één dichter bij een overwinning. Denk daar maar eens over na.

Het tweede team van Pernix speelt vandaag tegen het derde team van SKF uit Veenendaal. De bezoekers staan met hun zesde plaats op de ranglijst twee plekken hoger geklasseerd dan Pernix 2. Dat maakt ons reserveteam ook hekkensluiter en willen ze deze laatste plaats op de ranglijst verlaten, moeten er punten worden gehaald. Dat bleek in deze competitie tot nu toe geen eenvoudige opgave. Vandaag zal SKF hen de punten ook niet cadeau doen. Dus het tweede moet aan de bak. Tegelijkertijd geldt ook hier dat elke niet gewonnen wedstrijd er toch weer er één dichter bij de overwinning is. Wat de uitslag ook moge worden. We mogen er vanuit gaan dat het in ieder geval een eerlijke strijd wordt. Want als je clubnaam SKF staat voor ‘Speel Korfbal Fair’, zijn ze de tegenstanders dat aan hun naam verplicht.

Enne.. Vandaag zijn de F1 en F2 team van de week. Ondergetekende moet daar als voorzitter van de jeugdcommissie toch wat enthousiasme voor kweken. Dus, juich vandaag ook vooral onze enthousiaste en toekomstige Pernix-selectie spelertjes toe!

Nienke Weijermars