Programmaboekje Pernix-Odik

March 18, 2023
Pernix

WARMING UP

Welkom in de Zijlhal. Goed dat u er bent!

Vandaag strijdt ons vlaggeschip tegen ODIK. ODIK staat voor: Ons doel is korfbal. Prima. Ons doel is winnen vandaag. Bij verlies degradeert Pernix en dus staat er veel op het spel.

Pernix staat met twee punten onderaan in de poule en ODIK direct boven ons. De punten die we dit jaar hebben gepakt, verdiende we thuis tegen De Meeuwen en die staan boven ODIK. De Meeuwen wonnen zelfs met dubbele punten van ODIK vorige week, bij ODIK met 13-26. Er liggen dus zeker mogelijkheden voor Pernix vanavond.

Pernix speelt met veel jong talent. Als echte familieclub moeten we het daar voor een groot deel van hebben. Onze eigen jeugd. Dit brengt mij terug naar, ik schat in het seizoen 2011-2012. Het moment waarop onze Pukkies van start gingen. Pukkies staat voor de Pernix Ukkies. Slim bedacht door Leontien en José. Met Inge, Monique en Wendeline als meedenkers en eerste trainers van de Pukkies. Het idee kwam naar voren omdat je, als je met je oudste kind toch op het veld bent voor de kangoeroes, net zo goed een bal kan pakken en met de jongere kids een leuk spel kan doen.

Pernix kan deze dames niet genoeg in het zonnetje zetten want het bleek een geniale greep. Je maakt kinderen vanaf 2 jaar al bekend met teamsport, korfbal, buiten samen lekker bewegen en natuurlijk de leukste club van Nederland; Pernix. Tientallen leden zijn op deze manier aan Pernix gebonden en het idee is door vele clubs overgenomen. Zoals bij onze vrienden uit Oegstgeest die met de Flinkies wilden starten. Een kopie van onze Pukkies maar dan bij onze buren. Ze kwamen wel eerst vragen of dat wel okay was. Helemaal niet nodig, wel erg sportief natuurlijk.

Met dat zonnetje kwam het trouwens wel goed. De eerste seizoenen van de Pukkies mocht ik meemaken en op de een of andere manier scheen de zon altijd op het Pernixveld op de vroege zaterdagochtend. Het was altijd genieten om die kleintjes in de weer te zien en om de energie van de groep te voelen.

Nog een paar jaar en dan staan de eerste oud-Pukkies hier in de Zijlhal in ons hoogste team te vlammen. De basis is gelegd.

Voor nu wens ik u veel plezier met de wedstrijd! Ons vlaggeschip heeft uw support hard nodig. Samen schreeuwen we ze naar de overwinning!

Died Visser

BALSPONSOR

Opstellingen

Pernix 1 - Odik 1