Programmaboekje Pernix - Nieuwerkerk

Pernix

WARMING UP

Beste supporters!

Welkom in de Zijlhal bij de dubbele confrontatie tussen Pernix 1 en 2 en Nieuwerkerk 1 en 2.

CKV Nieuwerkerk (1961) is een vereniging waar Pernix sinds begin jaren 90 herhaaldelijk de degens mee heeft gekruist, en is vaak een lastig te bespelen tegenstander gebleken. Wat ikzelf nog niet wist, is dat de club oorspronkelijk opgericht is als volleybalvereniging. De extreme lengte van twee S1 heren ongeveer 30 jaar terug (beiden rond de 2.06m) begrijp ik nu in elk geval een stuk beter. De laatste decennia is er onder de rook van Rotterdam behoorlijk aan de weg getimmerd en staat er op dit moment een gezonde vereniging met ongeveer 450 leden en 38 teams waarvan het merendeel jeugd, waarbij de hoogste jeugdteams verdienstelijk meedoen in de hoofdklasse. In het zaalseizoen 2016-2017 pakte Nieuwerkerk de titel in de overgangsklasse A (26 punten) vóór Pernix (23 punten), ondanks een schitterende en memorabele 21-32 uitoverwinning van Pernix 1 op de eerste speeldag, wat achteraf de enige nederlaag bleek te zijn voor de latere kampioen (met Mady Tims, de huidige trainer/coach toen nog als speelster in de gelederen). De selectie heeft de aansluiting met de Korfballeague op een haar gemist en bouwt nu, net als Pernix, met een nieuwe generatie aan  de toekomst.

Pernix 2

De middag zal worden afgetrapt met de return tussen de beide reserveteams. In de uitwedstrijd boekte Nieuwerkerk een zeer ruime zege (32-13). De laatste 4 wedstrijden gingen voor onze gasten echter verloren en het nog puntloze Pernix 2 wint de laatste weken juist aan zelfvertrouwen en spelplezier. Het doelpuntengemiddelde gaat omhoog (vorige week 23 goals tegen SKF) en thuis tegen Oranje Wit werden eind januari bijna de eerste punten binnengehaald. Pernix 2 zal ongetwijfeld veel beter voor de dag willen komen dan tijdens de heenwedstrijd, en kan vrijuit spelen. Daarom zou er best wel eens een verrassing in kunnen zitten vanmiddag!

Pernix 1

Om 18.10 uur staat de kraker in de lagere regionen van deze hoofdklasse, Pernix 1 – Nieuwerkerk 1 op het programma. Nieuwerkerk zal gebrand zijn op een overwinning, want wil afstand nemen van de onderste 3 plekken. Pernix zal zijn huid echter zeer duur verkopen voor het enthousiaste thuispubliek. In de uitwedstrijd trok Nieuwerkerk met 24-19 aan het langste eind. De laatste weken presteert onze opponent wisselend, er werd bijvoorbeeld thuis verloren van De Meeuwen en vorige week van DOS (12-14 slechts), maar in Middelburg werd Swift op knappe wijze met 19-21 verslagen. Pernix heeft in 2023 een aantal goede wedstrijden neergezet en pakte de eerste, dik verdiende winst op De Meeuwen, maar een verzwakt Pernix verloor vorige week, ondanks tomeloze inzet en strijdlust, vrij kansloos van Swift. Met een Pernix 1 weer op volle sterkte, in de eigen thuishal, met u als fanatiek en enthousiast publiek als 9e man/vrouw, zal Pernix 1 er alles aan doen om de 2 punten in Leiden te houden en zo aansluiting te vinden bij ODIK en De Meeuwen. Ik wens u een hele mooie en sportieve korfbalmiddag en -avond in de Zijhal!

Sjoerd van der Kooij

BALSPONSOR

OPSTELLINGEN PERNIX 1 - NIEUWERKERK

Pernix:

Dames: Fleur van Rosmalen, Christel Zwanenburg, Lola Schallenberg, Jet van Osnabrugge

Heren:  Geert Richel, Sem Deurman,Sietse Spaan, Youri Wiegerink

NIeuwerkerk:

Dames: Lotte Larooij, Tessa van Dijk, Nikita Ephraim, Melissa v.d. Velde

‍Heren:  Bart Huijser, Mika de Ruiter, Matthijs Lansbergen, Wouter Wilhelm

OPSTELLINGEN PERNIX 2 - NIEUWERKERK 2

Pernix:

Dames:: Anoek Braam, Fenna Richel, Suze Coblijn, Willemijn Wayenberg