Stippenfestijn in Nieuw-Vennep

February 4, 2023
Velocitas

Velocitas 1 reisde afgelopen zaterdag af naar Nieuw-Vennep om het in sporthal De Estafette op te nemen tegen KIOS (N) 1. KIOS uit, dat 3e staat in de competitie, werd als laatste stap gezien om de rode loper naar het kampioenschap uit te rollen. Al snel werd duidelijk dat het niveau verschil te groot was en dat Velocitas met de volle punten terug zou keren.

ZELFVERTROUWEN

Vorige week werd de topper tegen Refleks 1 met positief resultaat beëindigd. Mede daardoor vertrok het 10-tal van Velocitas met een bak zelfvertrouwen naar de wedstrijd. Dit werd al snel duidelijk toen Velocitas binnen 4 minuten al 1-3 voor stond. Even werd het stil in de hal toen Nick van der Zee door zijn enkel ging, helaas moest hij de wedstrijd staken. Met Tom Glasbeek als vervanger gaat Velocitas gewoon in hetzelfde tempo door. Bij een stand van 4-10 vind coach John van Duuren van KIOS het tijd om de sneltrein te stoppen en neemt een time-out.

STIP NA STIP

Kenmerkend aan de wedstrijd is het aantal stippen dat gegeven werd. Gedurende de wedstrijd krijgt Velocitas maar liefst 15 strafworpen mee. Door het instappen van de verdediging van KIOS waren zij genoodzaakt veel overtredingen te maken. Gelukkig voor Velocitas zag de scheidsrechter dit goed en bleef hij consequent. Na de vier gemiste strafworpen van vorige week zou je denken dat coach Richard Schouten een extra stippentraining zou hebben ingelast. Desondanks werden er maar tien van de 15 strafworpen benut. De laatste drie doelpunten voor rust kwamen allen van 2,5 meter. Ruststand: 7-15.

DEGELIJK UITSPELEN

Direct na rust pakt Velocitas opnieuw het initiatief en blijven zij uitlopen. Na 15 minuten spelen in het tweede bedrijf staat de stand op 16-23. Velocitas besluit om (mede dankzij de blessure van Nick) de wedstrijd rustig uit te spelen. Er werd goed gebruik gemaakt van de schotklok waardoor er weinig doelpunten vallen in de laatste 10 minuten. Wel weten Tom Glasbeek en Ivar van Driel elkaar opnieuw makkelijk te vinden wat een aantal leuke acties oplevert. Ook Ivar laat zijn kunstje, een blok van achter, dat hij eerder al eens bij BEP deed nog eens zien. Helaas vond de scheidsrechter deze minder mooi en leverde dit een strafworp op voor KIOS. Met een verschil van 5 doelpunten wordt er een einde gemaakt aan het duel, beide ploegen vonden het tijd voor de 3e helft. Eindstand: 21-26.

VOLGENDE WEDSTRIJD

Aankomende zaterdag komt stadgenoot Sporting Trigon 1 op bezoek in de Does. Al 2 keer troffen de twee ploegen elkaar dit jaar. Beide keren wist Velocitas te winnen, waarvan de laatste keer met 1 verschil. De wedstrijd begint om 17:45, zorg dat je erbij bent!