Velocitas 1 als winnaar uit kaskraker van het seizoen

January 28, 2023
Velocitas

Menigeen voorbijganger die zaterdag langs de Does liep zal zich af hebben gevraagd wat er aan de hand was. Met een bomvolle tribune en de nummers één en twee uit de competitie in het veld ging het dak van de Does er nog nét niet af. Refleks was met een volle supporters bus naar Leiderdorp gekomen en kleurde een deel van de zaal paars met confetti. Het stak scherp af tegen de rest van de zaal, die versiert was met de welbekende groen blauw gekleurde spandoeken en met Velocitanen. Hoe kan dat ook anders, want in eigen huis kan koploper Velocitas 1 niet verliezen van Refleks 1. Natuurlijk komt het team uit Rijswijk een stokje voor proberen te steken.

Het is al vrij snel duidelijk dat dit een machtige wedstrijd gaat zijn. Vanaf de eerste minuut is het voor beide teams op alle posities vechten geblazen. De persoonlijke duels gaan er hard aan toe en zowel de aanval als de verdediging van beide teams moet alles geven. Refleks 1 weet al snel te scoren, maar Velocitas 1 vliegt daar dan weer overheen. In de verdediging zijn de dames van Velocitas een staaltje voor-verdedigen van de bovenste plank aan het laten zien en de heren zitten dichter op hun tegenstander dan de schaduw van de heren van Refleks 1. Toch gaat het scoren niet al te gemakkelijk voor beide teams. Dit houdt de spanning in de wedstrijd en daarmee op de tribune, waar wel luid gezang over en weer klinkt om beide teams aan te moedigen. We gaan de rust in met een stand van 11 – 10.

Na de rust is het even schrikken geblazen wanneer Refleks meteen weet te scoren. Gelukkig weet Velocitas daar weer snel antwoord op te geven en langzaam maar zeker wordt het gat groter. Velocitas krijgt meerdere stippen, maar daar moet het team het deze avond niet van hebben. Voor Refleks 1 geeft dit een kans om het gat met Velocitas 1 te dichten. Helaas wil de bal maar niet door de korf vallen voor het team, ook al vechten ze er hard voor. Velocitas kan dan rustig naar de tijd en de score gaan kijken en daaruit de conclusie trekken dat het team de koppositie in de competitie gaat behouden. Een time out voor Velocitas 1 geeft het publiek en de Velodogs even de tijd om heerlijk te genieten van het nummer Rivers of Babylon. Dit geeft Velocitas 1 na de time out de boost om de wedstrijd met een laatste prachtige aanval af te sluiten. De score op het bord is 19 – 13 en Velocitas 1 blijft op nummer 1 in de competitie!

Deze week zal Velocitas 1 uit tegen Kios 1 spelen. Na deze heerlijke overwinning kan Velocitas 1 met heel veel vertrouwen de nummer drie uit de competitie gaan treffen.