FLUKS 1 VERSLAAT ESDO

February 4, 2023
Fluks

AFGELOPEN ZATERDAG TRAD FLUKS IN HET STRIJDPERK TEGEN ESDO UIT KOCKENGEN

De blauw-witten bleken in een bij vlagen goede wedstrijd te sterk voor de hekkensluiter en behaalden een prima 22-17 overwinning. Fluks kwam razendsnel uit de startblokken met 2 scores in de eerste minuten. Daarna viel de wedstrijd een beetje stil en wist ESDO aan te haken. Wat hierna volgde was een vermakelijke eerste helft met prima aanvallen van de Noordwijkers, terwijl ook de gasten regelmatig trefzeker waren. De doelpuntrijke eerste helft werd met een 14-8 ruststand afgesloten.

In het tweede bedrijf zakte het niveau weg. Met te weinig variatie in de Fluks aanvallen bleef ESDO vrij eenvoudig verdedigend overeind, en werd het zowaar nog enigszins spannend. Na 3 opeenvolgende scores van de gasten was het gat nog (maar) 4 punten, waarna Fluks de draad weer oppakte en de overwinning veiligstelde. Met een fraaie doorloop bracht ESDO de einstand op 22-17.

Een prima overwinning voor Fluks, dat daarmee haar positie in de middenmoot steeds steviger inneemt. Volgende week wacht Fluks de zware opgave om in de uitwedstrijd tegen ongeslagen koploper Korbis opnieuw punten te pakken.

Scores namens Fluks: Wouter Westgeest (5), Sebastiaan Mud en Jan Passchier (beiden 4), Maurits van der Vos en Amy Duindam (beiden 2), Joella van Baren, Demi van Duin, Min-Zi van Mackelenberg, Sanne Koch, en Sanne Heemskerk (allen 1).