Nieuwe Trainer Fluks

March 21, 2023
Fluks

Fluks 1 heeft een nieuwe trainer voor komend seizoen gevonden. De Noordwijkse korfballers staan na de zomer onder leiding van Michael Fritzen.

(bron: omroep Bollenstreek en Website Fluks)

Bij aanvang van het huidige seizoen waren Fluks en Enrico Mud in goed overleg al overeengekomen dat dit zijn laatste jaar als trainer van Fluks 1 zou zijn. De daaropvolgende zoektocht naar een nieuwe trainer heeft geresulteerd in ondertekening van een overeenkomst met Michael Fritzen. Deze trainer is momenteel werkzaam bij DSO in Alkmaar. Dit team heeft zich in de zaal onlangs veilig gespeeld in de tweede klasse, en op het veld zijn zij koploper in de derde klasse. De korfbalroots van Fritzen liggen bij KV Zaandam Zuid waar hij tot zijn dertigste in het eerste heeft gespeeld. Daar is ook zijn trainersloopbaan begonnen. Na de afgelopen jaren verschillende clubs op verschillende niveaus in de zaanstreek onder zijn hoede te hebben gehad, gaat Fritzen het aankomende seizoen samen met Willemiek van Duijn de Fluks selectie (1e en 2e team) trainen en coachen.

Zelf zegt hij daarover: “Wij willen gaan uitstralen dat wij één groep zijn en de selectie laten groeien, zowel individueel en als team, en gaan werken aan de ambities van de club. Ondanks dat ik dit seizoen nog wil gaan vlammen met de selectie van DSO heb ik al wel veel zin in het nieuwe seizoen. Een nieuwe groep met nieuwe uitdagingen.”

Fritzen Stelt zichzelf even voor

(bron:website Fluks)

Hallo allemaal !

Vanaf het nieuwe seizoen ben ik de nieuwe trainer bij Fluks. Mijn naam is Michael Fritzen, ik ben 55 lentes jong en 29 jaar getrouwd met Karin. Samen hebben wij twee dochters van 25 en 20. Mijn beroep is projectbegeleider bij de firma Cleopatra dat fabrikant is van stoombaden, whirlpools en sauna's. Buiten het korfbal bezoek ik concerten en genieten wij van onze vakanties met de caravan.Tevens kijk ik veel sport en met name de korfbal league om daar van te leren en te vertalen naar ons eigen nivo.

Op dit moment ben ik trainer bij DSO waar wij ons in de 2e klasse hebben veilig gespeeld, en waar wij op het veld bovenaan staan en opgaan voor kampioenschap en / of promotie naar de 2e klasse. Mijn korfbalroots liggen bij KV Zaandam Zuid waar ik tot mijn 30e in het eerste heb gespeeld. Ik ben daar ook begonnen met mijn trainersloopbaan. In de afgelopen jaren heb ik bij ons in de streek verschillende clubs onder mijn hoede gehad, op verschillende niveaus.

En dan vanaf het volgend seizoen bij Fluks waar ik samen met Willemiek de selectie onder onze hoede gaan nemen. Wij willen gaan uitstralen dat wij één groep zijn en de selectie laten groeien, zowel individueel en als team, en gaan werken aan de ambities van de club. Ondanks dat ik dit seizoen nog wil gaan vlammen met de selectie van DSO heb ik al wel veel zin in het nieuwe seizoen. Een nieuwe groep met nieuwe uitdagingen.

Tot in augustus !