KZ Danaïden promoveert naar 1e klasse

February 21, 2023
KZ Danaïden

Gefeliciteerd: Promotie naar de 1e klasse!

Afgelopen zaterdag heeft het vlaggenschip van KZ Danaïden de eerste grote prijs van dit jaar binnengehaald. In een wedstrijd die lang spannender was dan de uitslag doet vermoeden, tegen het verrassend stugge Fortissimo, werd promotie naar de eerste klasse veilig gesteld. Hiermee neemt KZ Danaïden 1 een voorschot op het kampioenschap dat over drie weken, in het hol van de voornaamste tegenstrever Nova kan worden opgehaald. Al met al is het team de duidelijke en verdiende winnaar van nu al een promotieplaats, en naar alle waarschijnlijkheid zeer binnenkort ook het kampioenschap.

Promotie naar de eerste klasse is een mooie stap naar een niveau dat we toch wel een beetje als passend bij de vereniging beschouwen. Maar je moet het toch maar doen: tien wedstrijden twintig punten is een prachtig resultaat, dat laat zien dat de ploeg gegroeid is naar een stabiel niveau, en ook bij tegenslagen of wat meer weerstand rustig kan blijven. Met het tweede op de bank is er bovendien een brede basis aan verschillende types reserves, voor als tegenstanders net even een extra zetje  nodig hadden.

Al met al een mooi resultaat, dat we natuurlijk nog goed gaan vieren wanneer ook het kampioenschap is binnengehaald. Succes kent vele vaders en moeders, en als het lekker loopt met je hoogste team is dat niet anders: een hoop moet kloppen, en soms moet je afdwingen dat het net de goede kant op valt. Het bestuur wil graag de selectie, de coach, de mensen om de teams heen, en het publiek dat ons eerste vaak gesteund heeft, maar ook de Technische Commissie van harte feliciteren met de promotie naar de eerste klasse!