KZ Danaïden - Sporting Badhoevedorp

February 11, 2023
KZ Danaïden

KZ Danaïden - Sporting Badhoevedorp

Met de haven in zicht moet KZ Danaïden nog even doorroeien om de titel en promotie definitief veilig te stellen.
Badhoevedorp begon fel aan de wedstrijd met veel strijd en passie. KZ Danaïden was er niet door verrast, omdat de meeste ploegen op deze manier tegen hen beginnen. Tot aan de rust golfde het spel met hoog tempo heen en weer en waren er aan beide kanten mooie goals te zien. Op twee  momenten stond KZ Danaïden achter; bij 5-6 en 6-7.  Vlak voor rust, vanaf een 9-9 tussenstand, pakte KZ Danaïden een 11-9 voorsprong.. KZ was er nog niet, dus concentratie bleef vereist. Gelijk na rust werd het 11-10, maar hierna pakte KZ Danaïden door en met een 6-0-run was het het gedaan met het verzet uit Badhoevedorp.
De wedstrijd werd plichtmatig uitgespeeld en eindigde in een 23-14 overwinning voor de Leidse ploeg. In de loop van de avond druppelden de overige uitslagen binnen, die gunstig uitpakten voor KZ. Aanstaande zaterdag kan KZ Danaïden bij winst al promoveren naar de 1ste klasse en, misschien zelfs, mocht de overgebleven concurrent NOVA verliezen, het kampioenschap al worden binnengesleept.