Madjoe 1- Paal Centraal 1

February 5, 2023
Madjoe

Afgelopen zaterdag speelde Madjoe 1 thuis tegen Paal Centraal 1. Begin het zaalseizoen had Madjoe al uitgespeeld tegen Paal Centraal en die wedstrijd werd verloren met 15-13. Het was aan Madjoe de taak om deze wedstrijd thuis te winnen van Paal Centraal om nog mee te doen bovenin de poule.

Madjoe begon sterk aan de wedstrijd. Al snel stond Madjoe 10-1 voor. Het eerste had aan het begin van de wedstrijd een duidelijke taak meegekregen van de trainer, namelijk het uitverdedigen van de bal. Door het uitverdedigen van de bal onderschepte Madjoe veel ballen, waardoor er weer nieuwe aanvallen konden worden opgezet en vanuit deze aanvallen werd er veel gescoord. Paal Centraal kon de eerste helft niet dichterbij komen en doordat Madjoe zo zuiver schoot was de wedstrijd in de eerste helft al bepaald. De ruststand was 12-2. Na rust scoorde Paal Centraal gelijk, echter scoorde Madjoe ook. Door een mooie one hander van Henk-jan Blankert werd het 15-4. Hierna scoorde Paal Centraal weer een aantal goals via de dames, maar het gat was te groot om echt dichterbij te komen. De laatste Madjoe goal werd gemaakt door Jochem Vliegenthart. De uiteindelijke uitslag was 18-10. Madjoe heeft het verlies van de vorige keer tegen Paal Centraal recht gezet en nu hebben ze een weekje rust om zich te gaan voorbereiden op de wedstrijd van 18 februari tegen Thor 1.

Scoren: Rosaline Hoek en Henk-jan Blankert (beide 6), Milan van der Zwan, Lynn de Ruiter en Jochem Vliegenthart (allen 2).