Madjoe 1 speelde afgelopen zaterdag de belangrijke wedstrijd tegen Korbis 1.

January 28, 2023
Madjoe

Afgelopen zaterdag speelde Madjoe 1 een belangrijke wedstrijd tegen Korbis 1. Als Madjoe zou winnen, zouden ze bovenaan in de poule komen.  Voor Korbis was dit een belangrijke wedstrijd om hun voorsprong in de poule te vergroten. Er stond dus veel op het spel. Korbis begon sterk aan de wedstrijd en kwam al snel op een 0-4 voorsprong. Hierna kon Madjoe goed mee scoren en werden er aan het begin van de wedstrijd veel gescoord door beide teams. Onder andere Milan van der Zwan maakte belangrijke goals, waardoor Madjoe in de wedstrijd bleef. De eerste helft werd er ook fysiek gespeeld door beide teams. Beide teams zaten erg op de ballijn, waardoor er meerdere leuke duels te zien waren. Voor de toeschouwers alleen maar leuk, omdat dit erg bij de wedstrijd paste. Vlak voor de rust werd de 8-12 gemaakt en gingen we met deze stand de rust in. Na rust was het al snel duidelijk dat Korbis er nog een paar tandjes bij deden. Korbis ging langere aanvallen spelen, schoten zuiver en verdedigend gaven ze nog meer druk op de tegenstander. Ze sloegen al snel een gat naar 9-16 en al snel in de tweede helft was de wedstrijd beslist. Door Madjoe werden wel leuke aanvallen gespeeld, maar er werd te weinig schotkansen genomen om te kunnen scoren. Er mochten nog drie invallers invallen, waarvan 1 speler (Eric Noort) een percentage van 100% schoot. De uiteindelijke uitslag was 11-22 voor Korbis.

Scores: Milan van der Zwan (4), Rosaline Hoek, Jochem Vliegenthart en Eric Noort (allen 2), Henk jan Blankert (1)