Round Up 30 maart: DSC - TOP 1-1

March 31, 2024

alle foto's door Rene van Dam; korfbalfoto.nl

TOP/IAA fresh - DSC

Jill Heijlink aan de bal, met 8 goals belangrijk voor haar ploeg.

"Het moest beter, veel beter, maar vooral strijdbaarder!," begon Coach Ruben Boode zijn verslag van afgelopen zaterdag. Vorige week had TOP het vooral fysiek heel zwaar en met daarbij een hele matige score van slechts 13 goals, wist TOP wat ze zaterdag te doen stond. In een weer fysiek harde wedstrijd was TOP nu wel de bovenliggende partij.

Strijdbaar was de thuisploeg zeker, want in een uitverkochte sporthal "de Korf" stond er al vrij snel 2-0 op het scorebord. DSC haakte echter aan en kwam, na een gelijkopgaande score, zelfs op een 5-8 voorsprong. Werk aan de winkel dus voor de thuisploeg. TOP kon het gat knap repareren door, In tegenstelling tot vorige week, de kansen wel af te maken, wat resulteerde in een 12-12 ruststand. Na rust nam de thuisploeg direct het initiatief, en kon een kleine voorsprong pakken. Ondanks aandringen van de Eindhovenaren, wist TOP aan de goede kant van de score te blijven, Zelfs toen sterkhouder Nick Pikaar voor 4 minuten naar de kant moest na een gele kaart en coach Daniël Harmzen ook geel ontving, lukte het DSC niet om gelijk te komen. DSC naderde tot op één doelpunt, maar Jill Heijlink pareerde dit direct, zodat het verschil weer twee doelpunten was. Deze strijdbaarheid en met name ook die van Tim Dekker, was alleszeggend over hoe TOP er heel anders "in stond" dan vorige week en toen Nick Pikaar na zijn 4 minuten tijdstraf, direct zijn eerste balcontact in een prachtig doelpunt zag uitmonden, leek het niet meer mis te kunnen gaan. Een gemiste kans op 21-17 ging verloren en de 20-18 van DSC bracht nog een sprankje hoop voor de ploeg uit Eindhoven, maar de eerder genoemde strijdbaarheid bracht deze stand niet meer in gevaar. Coach Ruben Boode was zeer tevreden over de manier waarop zijn ploeg de wedstrijd had benaderd door nu wèl op de juiste momenten de duels te winnen en tot meer doelpunten te komen. "Het kan nòg beter en dinsdag zullen we er keihard tegenaan moeten om alsnog de finale van de KL 2 te behalen." Winst in Eindhoven is nu noodzakelijk.