TOP wordt bestolen van winst

April 11, 2024

kopfoto: rene@rvdam.com

verslag: Bert van Osnabrugge

TOP/IAA fresh - KCC

Winter zag zijn "buzzerbeater" ten onrechte afgekeurd worden. Foto:rene@rvdam.com

Een behoorlijk lamgeslagen Ruben Boode was uiteraard niet in de stemming om, vlak na de wedstrijd, uitgebreid op de wedstrijd terug te blikken. “Heel trots op de ploeg, hoe ze zich terug knokte in de wedstrijd. Weer heel naar om op deze  manier de wedstrijd te moeten verliezen," was zijn korte commentaar op de eerste wedstrijd van de "play-down" voor een plek in KL 1 van volgend seizoen.

In een heel matig begin van de eerste helft, kon TOP naar weinig inbrengen tegen de hoge druk van KCC, dat de bal  consequent bleef afjagen. Vooral de  dames van TOP konden in het begin moeilijk vrij komen, met veel balverlies en éénschots-aanvallen tot gevolg. KCC kwam redelijk eenvoudig op 2-6 en bij de thuisploeg leek het kaarsje al snel uit te gaan. KCC vergat echter door te gaan met scoren en TOP bleef daardoor “aan het elastiek”, kwam voor rust nog op 6-9 en leek daardoor nog niet helemaal kansloos. Direct Na rust leek KCC de draad gewoon weer op te pakken, maar na de 6-10 begon TOP eindelijk in haar spel te komen en een “6-0-run” bracht de thuisploeg op een 12-10 voorsprong . KCC deed met 12-11 wel weer wat terug, maar TOP leek de wedstrijd in handen te houden. De blessure van Robin Bakker bracht de ploeg weer even aan het wankelen en een spannende slotfase brak aan. Na 13-13 en 14-14 kwam de ploeg uit Sassenheim op een 15-14 voorsprong. Toen TOP bij die stand een strafworp mistte, rook de tegenstander bloed, scoorde direct de 15-15 en nam opnieuw de voorsprong (15-16). Weer toonde TOP  veerkracht en kwam op gelijke hoogte (16-16). Na wat gemiste kansen over en weer en met nog 20 seconden op de klok, had de thuisploeg nog 1 kans om een verlenging te ontlopen. Waar zaterdag de wedstrijd verloren werd door een zgn “buzzerbeater”, leek TOP nu, na een laatste poging van Thimo Winter,  de wedstrijd op deze manier te winnen. Alles wat TOP was viel elkaar in de armen. Het was de ploeg uit Sassenheim echter niet gegund, toen de arbitrage (later bleek ten onrechte) vond, dat de bal pas na het eindsignaal de handen van Winter had verlaten. Het bleef ondanks de vele protesten 16-16 en moest er 5 minuten verlengd worden. Winter maakte alsnog de 17-16, maar na de gelijkmaker van de ploeg uit Capelle aan den IJssel, was TOP te moegestreden om nog tot scoren te komen, wat KCC uiteindelijk wel voor elkaar kreeg. Weer werd met 17-18 geëindigd  en zal TOP zich, voor de zoveelste maal dit seizoen, moeten oprichten om maandagavond de nu opgelopen achterstand weer gelijk te trekken.