Belangrijke en verdiende zege Sporting Trigon

January 28, 2023
Sporting Trigon

De opgeluchte gezichten bij onze spelers en technische staf bij het laatste fluitsignaal spraken boekdelen. De benauwde winst in het cruciale duel was zonder meer verdiend en terecht maar we maakten het onszelf in het laatste gedeelte van het enerverende duel wel moeilijk door andere keuzes te maken dan eerder in de wedstrijd en die vielen verkeerd uit door onnodig balverlies en te gehaaste schotpogingen. De gedrevenheid waarmee gespeeld werd werkte die slordigheden ook wel enigszins in de hand. De laatste 2 goals van Rapid vielen in de laatste minuut, maar met nog 24 seconden op de klok konden we de bal zonder schotpoging en de winst in de ploeg houden.Het deed een beetje afbreuk aan de belangrijke overwinning, die in tegenstelling tot voorgaande duels al in de eerste helft gestalte kreeg. Al begonnen we (zonder topscorer Pam) wat krampachtig aan het cruciale duel met de nummer laatst uit de poule, want na de vlotte 1-0 van Mandy (goed voor 7 goals) duurde het ruim 7 minuten voordat er weer gescoord werd. De bezoekers uit Haarlem deden het niet veel beter in die openingsfase want hun eerste goal kwam pas na de 2-0 van Janke Nies, maar kwamen wel beter in de wedstrijd resulterend in 4-4. Het was echter de laatste keer dat er een gelijke stand op het scorebord verscheen. Aanvoerster Mandy inspireerde haar ploeg direct met 2 goals, waarna de voorsprong gestaag werd uitgebreid tot de 5 punten halverwege met als hoogtepunt de eenhandige doorloopbal van Mees.Achteraf kunnen we concluderen dat het gedeelte na rust niet onze beste fase was. Rapid was direct na rust succesvol, bracht daarmee de marge terug tot 3 en dat verschil bleef vrijwel de gehele tweede helft intact met “uitschieters” bij 18-16 en 22-18, waarbij aangetekend moet worden dat de goal van Sander – met vele rebounds en onderscheppingen een goede wedstrijd spelend – door de voortreffelijk leidende arbiter Zandbergen in onze visie onterecht geannuleerd werd. Daardoor werd onze voorsprong door de direct daaropvolgende goal van de Haarlemmers geen 4 maar 2 punten. Mark – met 6 goals prima op dreef – herstelde de marge en was nogmaals belangrijk met het maken van de 23-20.Het bracht bij ons toch niet echt de rust, maar wel de broodnodige winst, waarmee het verschil met Rapid halverwege de competitie nu 5 punten bedraagt. Dat Atlantis later op de avond Swift in eigen huis verraste, maakt duidelijk dat we er nog niet zijn.
Doelpunten: Mandy (7), Mark (6), Anneroos (4), Janke Nies (2), Joep (2), Sander en Mees.

Nieuwe korfbalsite

Sinds kort is er een nieuwe site met korfbalnieuws uit de Leidse regio: KORBAL071.NL

Het bevindt zich nog in de pioniersfase, maar je kan nu al vrijwel alle verslagen van de eerste clubteams uit de omgeving van Leiden lezen.

Wim van Vliet