"Koude Does"

February 11, 2023
Sporting Trigon

Je kan op verschillende manieren verliezen, dat weet elke sporter wel. Ons eerste nu ook na de tweede beurt tegen Velocitas. Werd het in december in de Vijf Mei Hal nog een hele zure nederlaag met de winnende Leiderdorpse goal 8 seconden voor tijd, ditmaal een normale, maar wat is normaal als je met 16 goals verschil de sfeervolle kantine van het sportcomplex kan opzoeken? Met recht een koude “Does” dus, want verliezen met 26-10 is niet niks. Zelfs niet voor ons huidige keurkorps.En die bittere nasmaak werd later op de avond nog even versterkt door de voor ons ongunstige uitslagen bij de andere duels uit de poule.Over onze wedstrijd kunnen we kort en duidelijk zijn. We kwamen op alle fronten tekort, deden heel erg ons best, maar dat was ditmaal tegen de koploper bij lange na niet genoeg om maar enigszins uitzicht op een punt te hebben. Dat was er eigenlijk alleen halverwege de eerste helft bij 6-4, maar in die periode was het al duidelijk wie zou gaan winnen.“We hadden geen plan B”, zei Anneroos (in het eerste duel goed voor 8 goals) na afloop, maar als er al een plan was kon die na amper 2 minuten al de prullenbak in, want Velocitas ging furieus van start: 3-0. De gevarieerde en in hoog baltempo uitgevoerde aanvallen van Velocitas vormden voortdurend een dreiging en stonden in schril contrast met dat van ons dat te voorspelbaar was en vol misverstanden zat.Velocitas had zijn huiswerk in dat opzicht goed gedaan en neutraliseerde onze hoofdaanvallers Mark (28 goals) en Anneroos (24 goals) goed met veel vroegtijdige onderscheppingen en als we al een keer in schotpositie kwamen, waren we de bal daarna vaak direct al kwijt. De 6-4 na 13 minuten gaf even de indruk dat we beter in de wedstrijd kwamen, maar bij het ingaan van de tweede helft bedroeg de nadelige marge al 8 punten. Het alsnog inbrengen van Mandy en Pam (samen tot nu toe goed voor 52 goals) had geen effect meer, omdat we daarvoor te onsamenhangend bleven spelen.

De tweede helft met dezelfde score als in de eerste helft moeten we dan ook maar gauw vergeten, mede omdat een trio strafworpen en een aantal vrije worpen niet aan ons besteed waren en we te veel ruimte in de verdediging weggaven. Onze laatste doeltreffende actie was veelbetekenend een kleine 10 minuten voor tijd en die periode gebruikte de vrijuit spelende tegenstander om er voor eigen publiek een zeer plezierige avond van te maken.We moeten ons vizier maar richten op de komende cruciale wedstrijd in Mijdrecht tegen Atlantis, dat nu 3 wedstrijden achtereen gewonnen heeft en ons tot op 1 punt genaderd is.Doelpunten: Mark (3), Floor (3) Mees (2), Anneroos en Pam.Wim van Vliet