Fiks kan degradatie niet langer ontlopen

February 20, 2023
Fiks

Afgelopen zaterdag kon Fiks in De Cuyl de ontmoeting tegen AW.DTV niet in winst omzetten. Na afloop stond er 19-26 op het bord. Dit betekent dat Fiks volgend zaalseizoen zal uitkomen in de hoofdklasse.

Zwakke slotfase leidt tot ruime nederlaag
Het avontuur in de Korfballeague 2 is nog niet helemaal voorbij. Er resteren dit seizoen nog vier wedstrijden. Terugkijkend op het competitieverloop valt een rode draad vast te stellen: Fiks kon in veel ontmoetingen redelijk meekomen met de tegenstander. Meerdere malen stond de ploeg van Bas Harland langere tijd op voorsprong. Het ging meestal mis in de laatste tien minuten. “Het blijkt dat we tekortkomen om een hele wedstrijd het gewenste niveau te spelen”, heeft Bas meerdere keren laten weten. “Bovendien hadden we een paar keer pech dat een resultaat ons nipt ontglipte”, vervolgde hij. Tegen AW.DTV had Fiks elf minuten het voortouw. Na 6-5 door Melissa Heijne, ging een strafworp mis. De tegenstander kwam op gelijke hoogte en pakte daarna voor het eerst de leiding. De Amsterdamse formatie profiteerde vervolgens scorend van de ruimte die Fiks weggaf. Na 8-12 moest Fiks weer in de achtervolging. “Het spel van mijn team was met name in de slotfase niet dit niveau waardig. Een van de aanvalsvakken speelde matig”, sprak Bas.” Hij gaf toe dat Fiks in de tweede helft een sterke veerkracht liet zien door van 12-16 terug te komen tot 15-16. De kans om langszij te komen via een strafworp ging mis en de minuten daarop volgde een sterke scorereeks van de tegenstander. Fiks was niet meer in staat om terug in de wedstrijd te komen. Eindstand: 19-26.

Scores: Mart Hortensius werd topscorer met 6 treffers. Melissa Heijne, Dominic van Welzen (beiden 4), Kelsey Heijne (3), Jan Anholts en Hilde Warmerdam completeerden het totaal van Fiks.