FIKS -TOP 18.25 u. De Cuyl

February 11, 2023
Fiks

11 februari 2023, voor sommige supporters en spelers staat deze dag al weken omcirkeld opde kalender. Vandaag staat namelijk ‘de Derby’ Fiks – TOP (S) op het programma. Deze wedstrijd leeft bij jong en oud, vriendengroepen, fanatieke aanhang en de hele regio.Vandaag staat er behalve twee punten ook de eer en prestige op het spel. Wie kan de rivaal vandaag een mentale klap geven. Worden het de Oegstgeestenaren of de Sassenheimers? De oranje-blauwen of de rood-witten?! Kortom het is vandaag derby day!De wedstrijd in Sassenheim ging mede dankzij een discutabele beslissing van het scheidsrechters-duo naar de ploeg van Aad van Rijthoven. Eindstand 26-23. De oud-coachvan Fiks koos er destijds voor Thimo Winter op te nemen in de basis en hij vervulde, zeker de eerste helft, deze rol met verve. Ondertussen heeft de geboren Sassenheimer een basisplaats verdiend en staat hij naast Thomas Tiggelman op het wedstrijdformulier. Thimo en Thomas zijn geen onbekende voor de heren van Fiks, want samen met Nick Pikaar zitten zij in een whatsappgroep met o.a. Mart, Dominic, Roy, Miquel, Sam, Youp en Jan. In deze app gaat het al een tijdje over deze ‘legendarische’ wedstrijd en met Thimo in de basis geeft dit toch wat extra glans.Naast dat ze geen onbekende voor elkaar zijn, hebben veel spelers van Fiks een verleden bij TOP uit Sassenheim. Ilse, Melissa, Michelle, Lianne, Hilde, Sascha, Miquel, Mart en Janh ebben allemaal minuten gemaakt in het rood-witte shirt van TOP. Dit geeft deze derby nog een mooier randje. Er staat dus veel op het spel, zowel binnen als buiten het veld.De Sassenheimers wonnen afgelopen zaterdag van AW/DTV. Dit waren twee zeer belangrijke punten tegen een directe concurrent. Door deze prestatie zijn ‘de Asbakken’ geklommen naar de zesde plaats in de Korfballeauge 2. Twee punten boven de gevreesde plek 9, die samen met plek 10 directe degradatie betekent. Vandaag zijn de punten dus heel hard nodig voor TOP. Voor de Oegstgeesternaren is het vandaag erop op eronder tegen de rivaal. Alleen in theorie is handhaving nog haalbaar. Als er vandaag verloren wordt, kan er wel gesproken worden vaneen officieuze degradatie. Met twee punten uit 12 wedstrijden heeft het dit jaar nog niet meegezeten met ‘de Klokkenverzuipers’. Vandaag een mooie kans om de laatste strohalm te pakken in deze beladen derby. Samen met onze fanatieke aanhang, met een aangekondigde sfeeractie, aan Fiks-zijde moet dit vast helemaal goed komen. Heel veel plezier bij het kijken naar alle wedstrijden in de Cuyl en in het bijzonder de derby.