Fiks kansloos in Driebergen

February 4, 2023
Fiks

Fiks was afgelopen zaterdag tegen de huidige koploper in League 2, Dalto, kansloos. De 33-19 uitslag bevestigd dat nadrukkelijk.

Wedstrijd na eerste helft beslist
De kampioenskandidaat deelde van meet af aan de lakens uit. Fiks werd door het snelle spel overrompeld. Daarnaast was de afronding van de aanvalsinitiatieven doeltreffend. Bas Harland: “De tegenstander dwong ons paniekkorfbal te spelen. Elke keer werd de opbouw naar de aanval toe geblokkeerd doordat de tegenstanders zowel de bal- als de looplijnen prima afschermden en de bal snel veroverden. Bovendien was de rebound van Dalto uitstekend. Kortom, Fiks kwam niet in het spel en de 18-6 ruststand zegt genoeg.” Het was een marge die niet meer te overbruggen viel.
Het lukte Fiks om in de tweede helft meer rust in het spel te brengen en mee te scoren. Vandaar dat de marge nauwelijks meer aangroeide. “Feit is dat Dalto zich, zeker gezien het spel in de eerste helft, nadrukkelijk als kampioenskandidaat profileert en dus solliciteert naar een plek op het hoogste niveau van Nederland.

Scores: Dominic van Welzen (5), Mart Hortensius (3), Roy Vreeken, Lianne Anholts, Hilde Warmerdam, Sam Coli en Michelle Rozenbroek (allen 2) en Youp Coli (1).

Fiks 2 koploper in reserve hoofdklasse
Beter nieuws van het tweede selectieteam. Fiks 2 is na de promotie vorig seizoen naar de reserve hoofdklasse bezig aan een prachtig seizoen. Na 8 van de 14 wedstrijden is het team van trainer Rob Schoof en teamleider Rob Coli lijstaanvoerder. De voorsprong op Dalto 3 is 3 punten. Afgelopen zaterdag werd met 21-25 gewonnen in Eindhoven. DSC 3 was de tegenstander. De kampioen zal aan het eind promoveren naar de reserve Korfballeague 2. Maar met nog 6 wedstrijden te gaan, is de weg lang.

Komende zaterdag de derby tegen Top Sassenheim
Komende zaterdag 11 februari speelt Fiks 1 om 18.25 uur in sporthal De Cuyl de derby tegen Top Sassenheim. De uitwedstrijd was spectaculair. Fiks bleef lang in de wedstrijd, maar dolf uiteindelijk het onderspit. Derby’s hebben een eigen karakter en Fiks zal er alles doen om zo goed mogelijk voor de dag te komen. De publieke belangstelling zal naar verwachting groot zijn. Bij de wedstrijd in Sassenheim zal de hal vol. Het is aan te raden om tijdig naar De Cuyl te komen.
Locatie: sporthal De Cuyl. Aanvang: 18.25 uur.