Fiks zet goede lijn niet door tegen DSC

January 21, 2023
Fiks

Fiks heeft na de winst vorige week in Arnemuiden de goede lijn niet kunnen doortrekken. In sporthal de Cuyl ging de ontmoeting tegen DSC met overtuigende cijfers verloren: 23-32.

Het scoringstempo was direct hoog. De thuisploeg kon in de eerste helft tot de 20e minuut de op papier sterkere tegenstander goed partij bieden. Na 3-3 schoten Dominic van Welzen, Roy Vreeken en Jan Anholts hun team naar een 6-3 voorsprong. De gunstige marge smolt snel weg. Hilde Warmerdam zou Fiks nog één keer aan de leiding helpen (7-6). Daarna moest Fiks in de achtervolging. Tot 11-12 lukte dit goed. Daarna volgde een scorende versnelling van de tegenstander en kwam de ruststand uit op 12-16.

Inhaalrace stokt
Fiks liet een flinke dosis doorzettingsvermogen zien na rust. Vanaf 13-18 kwam Fiks in een trefzekere fase. Mart Hortensius, Jan Anholts, Roy Vreeken (2), Dominic van Welzen, Melissa en Kelsey Heijne waren betrokken bij de productieve periode die tot een tussenstand van 20-21 leidde. Met nog 13 minuten op de klok leek een zinderend vervolg van de wedstrijd een feit. Het verliep anders. Op  beslissende momenten scoorde de Eindhovense formatie en trok de tegenstander de wedstrijd naar zich toe. Dit was nadrukkelijk het geval bij de uitloop naar 20-24. Bas Harland: “Vandaag was DSC scorend in vorm. Een belangrijke oorzaak is, doordat DSC veel meer kon schieten dan Fiks ten gevolge van veel balwinst na afketsende ballen na schotpogingen. De spelers van DSC bewogen beter en waren feller dan wij om afketsende schoten af te vangen en aan een nieuwe aanvalsopzet te beginnen. Meerdere malen konden ze vijf of meer pogingen per aanval ondernemen. Dit spelbeeld tekende zich nadrukkelijk af tijdens de uitloop naar 20-24 en in het verloop van de wedstrijd. DSC heeft enkele spelers, die elke week scorend scherp zijn, zoals Maaike Roubos. Ze werd goed verdedigd door Ilse Hazekamp, maar werd daarbij wel geholpen door Kelsey Heijne, die haar directe tegenstander meer ruimte moest geven. Ook Daan van Montfort was scorend zeer actief. Bij de uitloop naar 20-24 ging DSC ontspannen de laatste fase van de wedstrijd in. In de slotminuten was de marge van de achterstand dermate hoog dat bij Fiks een sfeer van berusting ontstond. Mijn conclusie: een terechte nederlaag, maar wel met een verschil, die gezien het wedstrijdbeeld, te hoog uitviel.”

Scores: Dominic van Welzen (5), Roy Vreeken, Kelsey Heijne (ieder 4), Hilde Warmerdam (3), Mart Hortensius, Melissa Heijne en Jan Anholts (2), Kevin Vreeken (1).